fredag den 16. maj 2014

Hæklet morsdags gave af rester

Som alle jo ved var det mors dag i søndags, så min mor skulle også begaves. 
Hun fik disse grydelapper.


Jeg har jo en frygtelig masse garn at hækle af.
Derfor får jeg også en frygtelig masse rester, og selv de mindste kan bruges.
På den grydelap der ligger nederst, er der hæklet med meget små rester, så små at de måske kun lige slog til, til to rækker.

I mit skab bor derfor denne boks, med små bitte rester.
Til sammenligning har jeg lagt en 5'er i.


Sikke mange gode ting man kan finde i denne boks :)
Har i også sådan en lille resteboks?

6 kommentarer:

  1. Sådan en boks har jeg slet ikke - endnu, for jeg mangler den!
    Tak for ideen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekom, Ellen. Dejligt at kunne give ideer :)

      Slet
  2. Det er blevet nogle rigtig fine grydelapper. Jeg elsker at se, hvordan garnrester kan bruges til flotte projekter.

    Jeg har ikke en restekasse - desværre. I stedet roder de rundt i diverse tasker og poser og nogle enkelte ligger i kasser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anita. Jeg synes også det er så dejligt når jeg kan få brugt lidt fra restekassen. For så kan man rigtig fornemme at selv små bitte rester kan bruges. Du skulle måske prøve med en restekasse så du kan få et overblik ;)

      Slet
  3. Hvor er de blevet fine! Jeg må vidst tage ved lære af dig og gemme rester istedet for at smide det ud ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Nanna :) Man kan faktisk spare en del ved lige at kunne finde en lille rest ind imellem i stedet for at skulle have gang i et helt nyt nøgle garn.

      Slet

Jeg elsker at få kommentarer fra jer og læser dem ALLE med stor glæde :)
Jeg forsøger at svare på alle kommentarer, men nogle gange kan der måske godt gå lidt tid inden det sker :)